חנן סביון וגיא עמיר בוגרי הסטודיו בירושלים בראיון להארץ
עם שני שוברי קופות וסדרות קאלט, תחילת דרכם המשותפת היתה בסטודיו בירושלים: קטעים מתוך הכתבה
...אז אחד מהם הגיע עם חותמת ממסדית ותואר אקדמי, השני עם גישה של בגרות בלי מחברת וחיבה לכדורגל, והחיבור ביניהם הפיק ניצוצות במסגרת שנקראה "פגע וברח" – במה פתוחה בסטודיו של ניסן נתיב, שבה הוזמנו הסטודנטים לעלות ולהציג חומרים שונים לפני קהל. אריק עשת, שהיה אז מנהל ניסן נתיב בירושלים, הבחין אצלם באיזה ניצוץ מיוחד. "איך שהם התחילו, הבנתי שיש פה עסק עם אנשים יצירתיים במיוחד", הוא מעיד. "חנן עשה בהתחלה מונולוגים שעלתה מהם יכולת פיוטית משהו, אחר כך הם עשו יחד הרבה קטעים מופלאים, והיה ברור שהם רוצים להיות יוצרים בזכות עצמם. הם היו עולים לכל מופע כזה כשרק התאפשר להם, היו כותבים ויוצרים באופן סדרתי".
עשת הבהיר להם שהם לא חייבים להסתפק במשחק, אלא יכולים גם לכתוב, לייצר לעצמם את התכנים. "הם מאוד חרוצים, בלתי נלאים, ומשהו בכתיבה שלהם לא יומרני", הוא אומר כשהוא מתבקש לנתח את ההצלחה שלהם. "הם מאוד אוהבים את השפה, והם כותבים בשפת רחוב, לא בשפה של משוררים אליטיסטיים. הם כותבים מהבטן, מאוד מחוברים לישראליות, ולא מנסים להיות משהו אחר. הם לא מנסים להיות אירופאים או אוניברסליים, אלא כותבים מאוד בתוך המציאות שלנו. ויש להם המון הומור. אני זוכר שמופע ה'חצילים' שהעלו אחרי שסיימו את הלימודים התחיל עם חצרוץ של גיא מהישבן שלו", הוא צוחק, "כך שיש שם הרבה הומור, טירוף וישראליות בשפע. הם משתמשים בעצמם, ברקע שממנו הם באים, מהשכונה, ויוצרים חומרים שמאוד קרובים לעצמם ומאוד עממיים. וחוץ מזה הם גם אנשים טובים עם לב גדול, ובגלל זה אנשים אוהבים לעבוד איתם"....
מתוך כתבתה של נירית אנדרמן בהארץ
18.12.2019| עודכן ב: 19.12.2019
לינק לכתבה המצויינת בעיתון הארץ:
https://www.haaretz.co.il/gallery/cinema/.premium-MAGAZINE-1.8285346