המסלול התלת שנתי | תל אביב
הסטודיו למשחק ניסן נתיב תל אביב יפו
המסלול התלת שנתי - ההרשמה לשנת 2024-25 סגורה.
סטודיו למשחק ניסן נתיב רואה את ייעודו בהכשרת הדור הבא של שחקנים-יוצרים.
מסגרת הלימוד בת שלוש שנים המעניקה לתלמידים/ות כלים מקצועיים כשחקנים/יות וכנפיים ליצירה עצמאית, זאת תוך שמירה על מרחב מוגן ואווירה אישית ותומכת, מתוך מחשבה כי לכל אחד/ת יש את הדרך והזמן שלו/ה לפרוח ולהתפתח.
אנו מקפידים על כיתות קטנות
בהן כל תלמיד יקבל את מיטב
תשומת הלב האישית שתתרום להתפתחותו המקצועית כשחקן/ית וכיוצר/ת.
אנחנו מאמינים, שכדי ללמוד צריך לעבור תהליך, לחקור, לבחון ולטעות.
לימודי המשחק במסלול התלת שנתי
הינם לימודים מעשיים, ומתמקדים בנושאים רבים ומגוונים בתחומי
המשחק לבמה (תיאטרון) ומשחק במדיום המצולם (קולנוע, טלוויזיה ומרחבי הרשת), אימפרוביזציה, תנועה, מחול, פיתוח קול ודינאמיקה קבוצתית.
כמו גם שיעורי פיתוח היצירה, כתיבה דרמאטית, פרפורמנס, ספוקן וורד, ושעורי העשרה בתחומי: תולדות התיאטרון והקולנוע, פילוסופיה, השפה העברית, חשיבה תיאטרונית וניתוח יצירות דרמטיות.
כמו כן הסטודנטים שלנו עוסקים בפעילות קהילתית ומעורבים במרקם החברתי המאפיין את יפו: בבתי ספר, מתנסי"ם- עם אוכלוסיות מעורבות ומוחלשות. במסגרת זאת מעניקים הסטודנטים מכישוריהם ומתרגלים עמידה מול קהל.
במהלך השנה השלישית, בנוסף למערכת השעות, מעלים הסטודנטים כ 6 הפקות תיאטרון מלאות עם בימאים/יות ואנשי מקצוע מובילים. בנוסף פוגשים הסטודנטים/יות אנשי תעשיה פעילים לסדנאות אומן בתחומי הקולנוע והטלויזיה:
מלהקות ובימאים/יות, כהכנה למפגש עם "העולם האמיתי".
שלוש פעמים בשנה עולים ערבי “אלטרנתיב” – אירוע הפתוח לקהל הרחב, בו הסטודנטים/יות מכל השכבות, מעלים קטעים קצרים של תיאטרון,
פרפורמנס ושירה ללא התערבות צוות מורי הסטודיו.
בסטודיו תמצאו את המורים הטובים ביותר: שחקנים/יות, במאים/איות ויוצרים/רות פעילים/ות בעולם התרבות הישראלי.
רובם המכריע בוגרי הסטודיו לדורותיו המדברים בשפה אחידה ועולם מושגים שהתווה מייסד הסטודיו, ניסן נתיב.
בין בוגרינו ניתן למצוא רבים ממובילי הדרך בתרבות הישראלית: משחקנים/יות תיאטרון וקולנוע במאים/איות, מורים/רות, מחזאים/יות ומנהלי/ת תיאטראות.
על מנת לאפשר זאת אנו בוחרים לכל מחזור רק 18 סטודנטים/יות שהציגו
בבחינות את הפוטנציאל הרב ביותר להתמיד בתהליך בשלושת השנים בסטודיו.
הליך רישום וקבלה
קבלה למסלול התלת שנתי מותנית בבחינות קבלה.
הבחינות מתחילות בכל שנה סביב חודש דצמבר,
ומתחלקות למספר שלבים:
שלב ראשון | אודישן
נבקש ממך להכין שני מונולוגים בעלי אופי שונה מתוך מחזות בלבד, ועד שתי דקות.
שלב שני | יום סדנאות (למועמדים שעברו את האודישן)
בו המועמדים יעברו מגוון סדנאות עם מיטב מורי בית הספר
שלב שלישי | הקונקורס (למועמדים שעברו את הסדנה)
הבחינה האחרונה הנערכת בדר״כ בחודש יולי, ובה מוצגים שני מונולוגים ושיר
בפני מורי הסטודיו.
פרטים נוספים על הבחינות:
* לא נדרש ניסיון קודם!
* מיועד למועמדים לאחר שירות צבאי או שירות לאומי.
* דמי הרשמה בסך 650 ש״ח (600 ש״ח לחיילים בסדיר)
* לנרשמים למבחני הכניסה בשני בתי הספר, ת״א וירושלים, עלות דמי הרישום היא 1150 ש״ח במקום 1300 ש״ח.
* שימו לב: דמי הרישום לא ניתנים להחזרה.
לדף המידע המלא לנרשמים למסלול התלת שנתי לחצו כאן
תוכנית לימודים
שנה א'
שנה א' היא שנת היכרות עם מושגי היסוד במשחק, דרך מפגש עם טקסטים קלאסיים- הטרגדיות היווניות ומחזותיו של ויליאם שייקספיר- בעבודה על ניתוח טקסט והגשתו, ודרך אימפרוביזציה (אילתור), זאת תוך תשומת לב לגוף ככלי מרכזי לביטוי, במגוון שעורי תנועה הבאים להרחיב את המודעות לגוף תוך שיכללו (כוח, גמישות וקואורדינציה).
כמו כן פיתוח הקול בשירה ודיבור תוך העמקת הידע בשפה העברית.
במסגרת פיתוח היצירתיות עוברים התלמידים תהליך שנתי שבסופו הם מעלים ערב יצירות אישיות.
כמו גם השתתפות בערבי "אלטרנתיב".
משחק
מושגי יסוד במשחק - ניר ארז
דימוי פיזי- ניר ארז
טרגדיה יוונית- ניתוח והגשת טקסט- פביאנה מיוחס
שייקספיר- טרגדיות- אודי בן משה
שייקספיר- קומדיות- אריאל ברונז
אימפרוביזציה (אלתור)- אמיתי מילוא
יצירה אישית- ג'יסון דנינו הולט
תנועה
תיאטרון תנועה- מרינה בלטוב גראס
מקצב וקואורדינציה- תומר יפרח
תנועה- עידית ספירו
מסכות וקומדיה דל ארטה - אלדד פריבס
קול
פיתוח קול- גלינה קניאון
דיבור והגייה - זיו מאיר
העשרה
תולדות התיאטרון- ד"ר ליאורה שכטמן
עברית- ד"ר שושנה שפירא
שונות
אינטגרציה דינמית - שורה שדה
חונכות ודינמיקה קבוצתית - רן לשם
עבודה בקהילה- שרה סיבוני
שנה ב'
בלימודי השנה השנייה בנוסף לשעורי המשחק (ריאליזם,קומדיה,אבסורד) מתחילים התלמידים בשיעור משחק במדיום המצולם (קולנוע וטלויזיה).
במקביל התלמידים עובדים על פרויקט שנתי
(עבודה עם במאי על מחזה).
פרויקט נוסף הוא סיכום שיעור כתיבה דרמטית בו התלמידים כותבים מחזות קצרים אותם הם מביימים ומשחקים בהם.
במסגרת שנה זו עוסקים התלמידים בפעילות קהילתית ביפו וזוכים על כך במלגת לימודים.
ערבי "אלטרנתיב".
משחק
ריאליזם (איבסן, סטרינברג, צ'כוב, טנסי ויליאמס,
ארתור מילר עד מחזאות המאה ה20 )– ניר ארז
קומדיה/אבסורד (מולייר, צ'כוב, אלוני, חנוך לוין, בקט)-
אודי בן משה
ניתוח טקסט ופעולה דרמטית - מור פרנק
משחק במדיום המצולם- רותם קינן
פרויקט – בדגש על עבודה מול במאי ותהליך חזרות
יצירה אישית- אריאל ברונז
תנועה
תיאטרון תנועה- מרינה בלטוב גראס
תנועה – עידית ספירו
ליצנות ועיצוב דמות- אלדד פריבס
קול
פיתוח קול- גלינה קנאון
דיבור והגייה - זיו מאיר
כתיבה דרמטית
כתיבת מחזה קצר- רועי מליח רשף
(בסופו נבחרים מיטב המחזות שנכתבו בשיעור אותם מביימים ומשחקים תלמידי הכיתה)
העשרה
תולדות התיאטרון- ד"ר ליאורה שכטמן
עברית- ד"ר שושנה שפירא
שונות
אינטגרציה דינאמית - שורה שדה
חונכות- רן לשם
עבודה בקהילה- פרויקטים משתנים (שקל, פסגות ועוד)- שרה סיבוני
שנה ג'
במסגרת השנה השלישית, במקביל למערכת השעות, מעלים התלמידים כ 6 הפקות תיאטרון מלאות בבימוי מיטב אנשי המקצוע. כמו כן נפגשים התלמידים לסדנאות עם אנשי המקצוע פעילים בתעשייה: מלהקות, בימאים/יות ומנהלי תיאטרון. התלמידים גם זוכים לשיעור פרטני בהגשת מונולוג ושיר. כמו כן שעור בפרפורמנס ויצירה לרשת.
שעורי העשרה בקולנוע ופילוסופיה.
ערבי "אלטרנתיב"- תלמידי השנה השלישית אחראיים
על בניית הערב והפקתו.
משחק
משחק במדיום המצולם- פיני טבגר
סדנאות אומן עם מלהקות/בימאים
(הילה יובל,לימור שמילה,אמירה בוזגלו אסתר קלינג ועוד)
פרפורמנס- עלית קרייז
מונולוג (פרטני)- רותם קינן
יצירה ברשת- אורי יניב (כולל סדנת עריכת וידאו)
קול
פיתוח קול- גלינה קנאון
ביצוע שיר (פרטני)- עמית רייס
תנועה
תיאטרון תנועה- מרינה בלטוב גראס
תנועה- עידית ספירו
העשרה
מבע קולנועי-יאיר לב
שונות
אינטגרציה דינאמית- שורה שדה
חונכות- ניר ארז